רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    איך מחליפים את וועד הבית (נציגות הבית המשותף)?

    בטרם ניגשים למלאכת החלפת חברי הוועד יש לזכור  כי תפקיד חבר וועד הינו כפוי טובה הכרוך בהשקעת זמן בד"כ ללא תמורה כלשהיא בעיקר אם המדובר בבניין רב קומות עם ריבוי דיירים, ו"כמניין הדיירים מניין הדעות", מחד אין הדבר מאפשר לחברי הוועד לעשות ככל העולה על רוחם, ולנצל את סמכותם בצורה חריגה. ומאידך לא על כל מריבה כדאי לדרוש את החלפת ועד הבית, שכן בל נשכח כי צריך למצוא אחר שימלא את התפקיד,

    מה הן גבולות האחריות של ועד הבית?

    ועד הבית אחראי על תחזוקת הבניין השוטפת, כינוס אספות הדיירים, ודרך ניהול הבניין.  ניקיון חדר המדרגות והחצר, טיפול בחצר וגינון, זיפות וסיוד הגג בעת הצורך, תיקוני מעלית ואחזקתה השוטפת, טיפול בתקלות ובעיות בשטח המשותף של הבניין, גביית דמי הועד הקבועים ותשלומים נוספים הנדרשים מעת לעת. ועד הבית אחראי על הביצוע בפועל של הדברים, אך ההחלטות בדבר ההוצאות מתקבלות באספות דיירים תקופתיות .

    מתי מחליפים ועד בית?

    הסיבות המרכזיות לבקשת דיירים להחלפת חברי וועד הינם: חשש להתנהלות כספית לא תקינה ולהיעדר שקיפות, התנהלות כוחנית של חברי וועד שאינה מתחשבת בשאר הדיירים, ביצוע פעולות עצמיות ללא אישור הדיירים, אי קיום החוק בנוגע לביצוע אספות כלליות כחוק.

    מרגע היבחר הוועד הוא אמור לכהן שנה, ובד"כ אם אין רצון  להחליף ממשיך הוועד שנים ארוכות. בכל מצב הדרך להחליפו הינה בהצבעה באספה ככלית שנתית. אם ברצון הדיירים להחליף את הוועד לפני תום השנה עליהם לכנס אספה שלא מן המניין ולהעמיד את דרישתם להצבעה, כינוס אסיפת דיירים שלא מן המניין מצריך דרישה לכך על ידי שליש מבעלי הדירות או הדיירים בבניין. יש לציין כי כל התנהלות הועד והאספות מעוגנות בחוק, והועד אינו יכול למנוע מהדיירים לקיים אסיפה משום סיבה. על האספות להיות מתועדות.

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות